Turmål

GAPAHUK

Solemdal barnehage har en fin gapahuk som ligger ca 100 meter fra barnehagen på en liten høyde inne i en liten skog. I gapahuken har vi ei grue som vi lager mat på og som er god å varme seg på. I gapahuken har vi fine benker og gode reinsdyrskinn, her går vi ofte på tur.

GRÅTASS

Vi går ofte på tur til "Gråtass" Vi går innover en skogsvei fra barneahagen til vi kommer til en nedlagt gård der stod en gråtass inne i fjøset. Når vi er der hilser barna på gråtassen. Vi spiser ofte lunsjen vår der når vi er på tur. Det er ca en halv times gange dit.

LYSLØYPA

Lysløypa ligger ved siden av barnehagen, vi går rett fra lekeplassen i barnehagen og til lysløypa. Vi bruker bakken til å ake i på vinteren og en det er en spennende turløype å gå om sommeren. Her finnes mange skatter som barna plukker med seg.

BYGGEFELTET

De minste går ofte på tur til byggefeltet som ligger ved siden av barnehagen, her møter vi ofte på katter, hunder og hester som vi hilser på. Turen er ei lita sløyfe som går ned igjen til barnehagen. Dette er kort tur som alltid er lett å gå også for de minste.