Førskoleklubben til Romsdalsmuseet

Doktor Proktor og D.D.S.Ø.I.F

Fredag 16.04 dro førskolegruppa til Romsdalsmuseet for å se på Doktor Proktors sensasjonelle samling av Dyr Du Skulle Ønske Ikke Fantes (D.D.S.Ø.I.F.). Denne samlingen viser dyr som vi aldri har hørt om før, men som i følge Doktor Proktor finnes rundt om i verden. Doktor Proktor er opptatt av at sannheten må frem! Dyrene er basert på Jo Nesbø sine barnebøker.

Vi så blant annet en diger mongolsk vannrotte, en flygende gribb, en nesehornfrosk, en svær anakonda og en hjernebille.

Barna syntes utstillingen var artig og spennede, men også litt skummel. Etter litt tid turde heldigvis alle barna å gå inn i utstillingslokalet, og etter enda litt mer tid turde alle å gå rundt på egen hånd. Barna fikk oppgaver i utstillingen som de alle utførte med stor iver og entusiasme.

Vi var superheldig med været og fikk en nydelig vårdag på museet. Før vi så på utstillingen koste vi oss ute. Vi spiste lunsj med endene, så på noen gamle hus, gikk på stylter, balanserte og klatret i klatrestativ.

Vi kjøpte ei bok på museet der alle dyrene er grundig presentert. Denne gleder vi oss til å lese i barnehagen. Vi vil snakke om denne opplevelsen lenge :)